Grote oefenavonden EHBO Holten op Sportpark Meermanskamp

Gepubliceerd op 29 april 2023 om 13:23

De jaarlijkse praktijk oefenavonden werden dit jaar georganiseerd i.s.m. voerbalvereniging Holten. Wij mochten daarvoor 3 avonden gebruik maken van de fantastische locatie met alle voorzieningen op  “Meermanskamp” .

Tijdens de 3 avonden deden circa 75 leden mee aan deze oefenavonden. Zij hadden daaraan voorafgaand vanaf september 2022 hun maandelijkse theorie herhalingslessen gevolgd. Deze avond was de afsluiting van de herhalingscursus.

Onze EHBO-ers die herhalingslessen in de dagcursus volgen, hadden hun praktijksituaties met LOTUS al geoefend tijdens de cursusdag.

Onze opleiders kaderdocenten Ineke, Joke en Brian hadden weer prachtige oefenscenario’s bedacht in zoveel mogelijk tot de verbeelding sprekende praktijksituaties. Er waren werk- en sportblessures, flauwtes, insectenbeten en allerlei dagelijks voorkomende ongevalletjes.

Niets is wat het lijkt…. Maar door de fantastische uitgebeelde letsels leek het allemaal net echt. En dat was ook precies de bedoeling. Nog nooit was er zoveel gekerm, gekreun en geschreeuw op Meermanskamp. Al twijfel ik over dat laatste….

De mensen van Lotuskring IJsselland speelden hun rol fantastisch en levensecht!

De vrijwilligers van de Holtense voetbalvereniging zorgden ervoor dat alle aanwezigen het naar hun zin hadden en laafden ons met koffie, thee en wat lekkers erbij. Na afloop was er voor iedereen nog een drankje in de kantine.

Het werden gezellige, leerzame avonden voor iedereen. Bestuur en kaderdocenten kijken terug op geslaagde avonden waarin de kennis en kunde nog eens even lekker werd opgefrist en de EHBO-ers weer competent zijn voor het uitvoeren van hun onmisbare taken op evenementen.

Dank, dank aan iedereen!  De organisatoren van evenementen mogen als vanouds weer een beroep doen op onze goed getrainde EHBO-ers!