Basis LifeSupport, Reanimatie en AED

De opleiding wordt gegeven door onze kaderinstructeurs volgens de richtlijnen van de Nationale Reanimatie Raad (NRR) en wordt afgesloten met een certificaat.

Meerdere keren per jaar starten we deze opleiding bij voldoende deelname.

Ook groepen/verenigingen kunnen zich hiervoor aanmelden.

Om je kennis en vaardigheden op peil  te houden, organiseren wij ook de herhalingslessen. Onze leden met geldig EHBO diploma worden hiervoor rechtstreeks uitgenodigd. Voor hen zijn deze lessen inclusief bij het lidmaatschap van de vereniging.

Kosten                        € 30,-- inclusief lesmaterialen en certificaat van de Hartstichting

Duur                           3 uur op een avond of dagdeel in overleg (voor groepen)

Aantal deelnemers     max. 8

Locatie                        Lesruimte in Holten

De gemeente Rijssen Holten stimuleert haar inwoners deze cursus te volgen en draagt voor een deel bij in de kosten wanneer de cursist die het certificaat heeft behaald zich aanmeldt als Burgerhulpverlener via HartslagNu.

EHBO Holten is partner van HartslagNu. Ons gezamenlijk belang is een zes-minutenzone binnen onze gemeente Rijssen – Holten in stand te houden.

HartslagNu is het reanimatie oproepsysteem van Nederland. Elke dag krijgen 40 mensen in Nederland een hartstilstand. De overlevingskans is het grootst als iemand binnen 6 minuten reanimeert en een AED aansluit. Als elke minuut telt, is snelle hulp van levensbelang. Ook jij kunt helpen! Door Burgerhulpverlener te worden.