Heeft u EHBO-ers nodig bij een te organiseren evenement dan kunt u dit door het invullen van het online aanvraagformulier doen.

Om hulp te mogen verlenen zijn hulpverleners nodig met een geldig EHBO diploma. Onze leden zijn allen gediplomeerde vrijwilligers met daarnaast minimaal een aantekening reanimatie en AED. Ook kunnen wij EHBO-ers inzetten met specifieke kennis en vaardigheden t.a.v. alcohol en drugs.

Bij de meeste evenementen is het verplicht om te voldoen aan de APV omdat de gemeente anders de vergunning niet aan u als organisatie kan afgeven.

Daarnaast respecteert EHBO Holten de Veldnorm Evenementen Zorg (VNEZ)  die ook aanvullende eisen kan stellen aan de inzet van gekwalificeerde evenementenhulpverleners EHBO-ers. Denk aan mensen die over specifieke kennis beschikken voor het verlenen van eerste hulp bij drank- en drugsongevallen of bij sportevenementen.

Minimaal 6 weken voordat het evenement plaatsvindt dient u de aanvraag bij ons in te dienen. Er is voor onze evenementencoördinator namelijk enige tijd nodig om de inzet van de vrijwilligers te organiseren.

Vul het aanvraagformulier volledig in. Wij hebben een prachtige mobiele medische unit (EHBO caravan) beschikbaar die wij graag meebrengen ter plaatse .Organiseert u een evenement waarbij meer dan 6 hulpverleners ingezet moeten worden, dan is het verplicht onze mobiele medische unit erbij te huren. Op basis van eerdere ervaringen adviseren wij u ook graag bij uw aanvraag.

Zodra de aanvraag door onze evenementen coördinator is ontvangen, wordt deze in behandeling genomen. U ontvangt daarvan een bevestiging. Bij vragen  of aanvullende informatie, nemen wij contact met u op. Ongeveer 1 week voorafgaande aan het evenement ontvangt u van ons een bevestiging met daarop de namen van de hulpverleners en eventuele aanvullende informatie.

Op het aanvraagformulier vragen wij u ook het factuuradres in te vullen, zodat onze penningmeester na afloop van het evenement de factuur aan de juiste persoon kan sturen.

Kosten:

De kosten voor inzet bedragen € 7,50 per persoon/per uur. Het minimaal aantal in te zetten EHBO-ers is altijd 2. Voor afwijkende uren gelden afwijkende tarieven. Onze evenementencoördinator kan u hierover informeren.

Kosten inzet mobiele medische unit € 75,-- per dagdeel met een maximum van € 125,-- per dag. U kunt dat aangeven op het aanvraagformulier.

Wij berekenen extra kosten voor inzet buiten de gemeente Rijssen-Holten: € 0,25/km indien voldoende vrijwilligers beschikbaar zijn en op RQ goedkeuring bestuur per evenement.

Voor tips en trucs zie: http://www.vrtwente.nl/evenementen

Wilt u een aanvraag doen?